با سلام.با غزلی کوتاه و تاثیر گذار روبرو هستیم که به نظر من نقاط قوت زیادی دارد که به بعضی از این نقاط اشاره میکنم
یکی از نقاط اوج شعر ارتباط محکم معنوی ردیف با قافیه هاست.نیامدی وتکرار آن نوعی انتظار وحتی گله را به مخاطب منتقل میکندکه در ارتباط با قافیه هایی هماهنگ زیباتر هم شده است.قافیه هایی که دارای بار محتوایی نزدیک به هم وگاه یکسان واز یک حوزه معنایی هستند مثل:نخل تناور،معجر،زاده ی کوثر،برادر وکاخ ستمگر؛ارتباط معنایی مستحکم این قافیه ها شبیه به یک مراعات نظیر است که البته در تمام شعر منتشر شده و در کنار ارتباط با ردیف به موسیقی معنوی شعر بسیار کمک کرده است.
واج آرایی یکی از آرایه هایی است که در اکثر ابیات دیده می شود ولی در این بیت در کنار آرایه ی تکرارنمود بسیار زیبایی دارد:
دل سوخت خیمه سوخت حرم سوخت جامه سوخت
در تب گداخت زاده کوثر، نیامدی
برای شاعر محترم آرزوی توفیق دارم.