ایمیل :   رمز عبور :        فراموشی رمز؟  


آخرین نقدها
نام ارسال کننده : جابر ترمک
درود بر اساتید گرانقدر.... - شعر زیبای استاد و نظرات خوب اساتید را خواندم. تنها چیزی که به نظرم آ   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : ابراهیم حاج محمدی
با سلام و درود. - بر خلاف دیدگاه سرکار خانم بهرامچی بر این باورم که شاعرانگی در بیت بیت این غزل که   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : صادق ایزدی گنابادی
سلام - - گرچه حقیر به استقلال بیت در غزل اعتقاد دارم و کلا چالش ایجاد کردن در خصوص عدم تناسب د   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : مهسا مولائی پناه
   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : حنظله ربانی
درود - متنی ساده بود تا شعر - هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوا - دور از شعر بود - اشعار   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : محمد یزدانی جندقی
سلام محمد علی رضا پور عزیز شاعر گرانقدر . - حقیر را به خوانش اشعارتان فرا خوانده اید ؛ از حسن اعتم   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : محمدعلی رضاپور
سلام و درود بر استاد گرانقدرم جناب خادمیان عزیز! - - استادبزرگوار! فرموده تان درست است و حقیر ه   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : صدرالدین انصاری زاده
فرد اعلی نباشیم! - """""""""""""""""""""" - نمی دانم در ادبیات این کشور چه می گذرد. بهتر بگویم:   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : اله یار خادمیان
سلام و درود میلاد مسعود امام زمان بر شما مبارک باد - - جناب رضا پور عزیز بیت ششم مصرع اول   ....    لینک شعر مورد نظر

نام ارسال کننده : رضا محمدصالحی
سلام و عرض ادب - از استاد صفادل همیشه اشعار خوب خوانده ام و این بار نیز ، ضمن احترام به نظر سرکار   ....    لینک شعر مورد نظر


آرشیو کامل



Share



حرفی با سایت پارسی زبانان



سلام خدمت دوستان بزرگوار و اساتید معزز شعر پارسی /بنده از ابتدای راه اندازی سایت به خاطر متانت و ارجمندی سایت و ارادتی که به استاد قزوه داشتم دلبسته اینجا شدم و طی این مدت 70کامنت شعر / کاریکلماتور /تقدیم شاعران محترم کردم و دوستان هم واقعا لطف داشته اند و اشعارم را خوانده اند وخدا را شکر که اکثرا هم دوست داشته اند وباب میل احساس  عزیزان بوده , اما چیزی که در این میانه پریشانم کرده این است که از دید بزرگواری که اشعار را برمیگزینند دور مانده ام و در این مدت حتی یکبار هم شعرم برگزیده نشده است و نیز در مجله سایت چاپ نشده و نخواهدهم شد /اگر به عزیزی هم که از خوش آمد کم برخوردار است لایک بزنم هم بزرگواران آن را نان قرض محسوب میکنند و روابط انسانی را سرد میکنند / معیار گزینش آیا باید نظر وگرایش وتمایل شخصی باشد یا نظرات اکثرشاعران ؟؟؟
چرا شعری با 6ردیف خوشم آمد وکلی نظر برگزیده نمیشود آن وقت مطلبی اعتراضی یا شعری با 2عددخوشم آمد باید همیشه برگزیده باشد؟؟!!
تاکی اسیرنام ؟؟
آیا نام هایی که "نام" شده اند ,واقعا صدردرصد همه مستحق بوده اند یا بنابه دلایلی "نام" شده اند؟
برگزیده شدن اخر دنیا نیست ولی خودتان را جای من بگذارید اگر براحوال شما چنین میشد با چه علاقه ای بازم شعر میگفتید/درست است که برگزیده شدن دراین سایت یاهرسایت دیگر شرط شعرنوشتن و ..نیست چراکه این هم سایتیست معمولی برای دورهم بودن شاعران,تبادل احساسات وعواطف اما خب گاها تبعیض ها وچیزهایی که میبینیم واقعا آدم رابه تعجب وامیدارد/
این مطلب را ننوشتم که به چشم بیایم و 7سطر خوشم آمد زده شود وبعد من مطلب بگذارند که جدی اش بگیرید وازاین حرف ها! این مطلب را تنها برای این نوشتم که بگویم من اینجا شاعری درسطح خیلی خیلی پایین یا خیلی خیلی بالا که فاصله اش بابقیه زمین تا آسمان باشد ندیدم ومطمئنم دوستان هم ندیده اند .. همه تقریبا ازیک جنسند ویک احساس و بهتربگویم یک خانواده ..پس این تبعیض ها و..برای چیست ؟چرانام بعضیها باید مکررا در قسمت  آخرین اخبار و اشعاربرگزیده و نشریه و....باشد وبعضی ها اصلادیده نشوند؟؟
مگر نه اینکه این سایت برای ماست وما بخاطر استاد قزوه ومسئولین وادبیات وخودمان اینجاییم ؟؟ درآخر باز هم تاکید میکنم تاکید میکنم مسئله ناراحتی من اصلا قسمت اشعار برگزیده و....نیست چرا که حتی اگر بعدازاین تمام اشعارمن دراین قسمت یاهرقسمت دیگری بخواهد قراربگیرد دیگر ارزش ندارد ,وقتی من می آیم شعری هرچند نالایق واندک برای امام حسین و احساس  خالصم برای ائمه می نویسم شعر ازهمان ابتدای آفرینشش ستاره را میگیرد ستاره اش همان عنایت ائمه است که درمن ایجاد میشود وقلم را برمیدارم  به ستاره دیگری نیاز نیست ,مسئله اینست که چرامسائل حاشیه ای  وشخصی باید وارد احساسی ترین وقشنگ ترین وناب ترین  مقوله یعنی "شعر" هم بشود؟
مسئله همان چیزیست که شما هم میدانید ومن هم!
به قول خانم فرضی زاده "دنیای ادبیات دنیای بیرحمیست اگر امروز دلمان برای ادبیات خودمان  نسوزد فردا آیندگان دلشان خواهد
سوخت ؟؟"

موفق و پیروز باشید /از اینکه سرتان را درد آوردم معذرت میخواهم / یاحق
که همانا حق ماندنی ست


موضوعات :  سایر ،

   تاریخ ارسال  :   1392/10/15 در ساعت : 19:8:3   |  تعداد مشاهده این شعر :  1430


کسانی که این شعر را می پسندند :

ارسال نقد و نظر برای اعضا

   
ارسال نظر برای غیر اعضا







متن های ارسالی برای "نقد" توسط دارنده دفتر شعر قابل مشاهده و تایید نخواهد بود و تنها توسط مسئول بخش نقدها بررسی و تایید خواهند شد. در صورتی که میخواهید نظری را خصوصی برای صاحب اثر ارسال کنید از بخش نظرات استفاده بفرمایید.

شبنم فرضی زاده
1392/10/18 در ساعت : 13:54:44
یاهو
رسول خدا (ص) فرمودند : صبر چهار شعبه دارد : اشتیاق ، هراس ، وارستگی و انتظار

همواره انسان از کسی یا کسانی انتتظار داشته که دوستشان داشته . یک بچه انتظاری راکه ازمادر خودش دارد ازیک غریبه ندارد.
همین جانب انتظاراست که گاهی گله وگلایه را نیزباعث میشود.
شرط انصاف نیست زحمات مسئولین بخش های مختلف سایت را کاملا نادیده بگیریم و تنهانیمه خالی لیوان را نگاه کنیم وحکم صادرکنیم.
ازطرفی هم باید قبول کرد که هماهنگی و گزینش و کارهای متعددی که صورت میگیرد کار ساده ای نیست . بیشک وقت زیادی هم صرف آن میشود.
وتردیدی نیست که نمیتواند صدرصدرپاسخگوباشد وانتظار همه کاربران را برآورده سازد.
سلایق و انتظارات و علایق متنوع است وگوناگون/وچه بسا گاهی درست و گاهی نادرست
این رافراموش نکنیم که چه بسیار اشعاربرگزیده که نوبل ادبی را سالها ازآن خود کرده بوده اند اکنون نیستند و بنا به دلایل مختلف که بعدها توسط منتقدین به وجود آمده از زبان ها ویادها رفته اند همان طور که تاریخ هم ثابت کرده است وازطرف دیگر چه بسیار آثار درانزوا مانده وخاک خورده و درظاهر بی ارزش حتی بعد ازمرگ آفریننده ی اثرازلای ورق های کهنه بیرون کشیده شده وکل نگاه ها را به سمت خودکشیده وسالها وقرن هاست دریادهاست حال آنکه آفریننده کار تنها روحش خبرداراست!
به همین دلیل می گویم دنیای ادبیات دنیای بیرحمی ست . فردا ادبیات تعیین خواهد کرد که چه بماند و چه برودنه فقط من وشما وما.
هرچند راه نقد وانتقاد وپیشنهاد و..باید همواره بازباشد و همگان بنا به فرموده ی بزرگان دین ومسئولین کشورباید دراین امر آزاد باشند ,که اصل امر هم همین است, اما بیاییم دراین مسئله نگاه های پشت پرده را هم که تنها منتظر یک فرصت کوچند درنظر بگیریم .
مگر نه اینکه گفته اید مایک خانواده ایم ؟مگر نه اینکه دریک خانواده ارزش های جمعی و جمع گرایی همواره اولویت دارد؟
پس چه بهتر است که عمل و گفتار وکردارمان باتامل وژرف نگری بیشتری همراه باشد.
بیشترآثارشما جناب گیاهی مورد تاییدبوده اند هرچند آثاری که نیاز به بازنگری داشته باشد هم بینشان بوده . نباید یک طرفه به قاضی رفت .
نظراتی که درقسمت غیراعضا بیان شده شایسته گنجایش دریک صفحه ادبی دریک محیط ادبی نیست.
هرچند رک !
ذات ادب وشعر بسیار بزرگ تر ومقدس تراز این حرف هاست خودشما هم به آن اشاره کرده اید.. مابا حاشیه ها کار ی نداریم .عمر حاشیه ها را همان بس که حاشیه اند!
ما باذات خود هنر وادبیات کارداریم .پس سعه صدر داشته باشید ودرصورت امکان این قسمت را حذف کنید.. این یک دستورنیست یک درخواست است .
دوستان زیادند جناب گیاهی خیلی زیاد /اما همه دوست نیستند!.
یادمان باشد زندگی خالی نیست :
مهربانی هست
سیب هست
ایمان هست
واین کافیست....


خدایا آن گونه زنده ام بدار که کسی از بودنم غمگین نشودو
چنان بمیرانم که کسی از مُردنم شادمان نشود

یانورعلی نور
امین نوراللهی (فریاد)
1392/10/17 در ساعت : 17:46:21
سلام بر برادرم جناب گياهي
زياد نمي خواهم در مورد مسايلي كه در حد تخصص ناچيز بنده و دوستان همرده ام نيست صحبت كنم ولي لازم مي بينم چند نكته را نسبت به اظهاراتتان عرض كنم :
اول اينكه زير يك شعر ضعيف و سست و پرايراد را به اسم روابط انساني امضا زدن اصلا دليل موجهي نيست و چه بسا حتي با با زدن امضاهاي نادرست هم يك شاعر را به مسير انحراف بكشانيم و هم در او اين توهم را ايجاد كنيم كه شاعري بي نقص است و شعرش اثريست بسيار فاخر! كه البته به نظر بنده اينگونه امضاها نه تنها انساني نيست بلكه با توجه به عواقب آن كاملا هم غير انساني ست!
دوم اينكه اين سايت برخلاف آنچه شما و بعضي از دوستان فرموده اند به هيچ وجه سايتي معمولي نيست و در حال حاضر تاثيرگذارترين و معتبرترين سايتي ست كه در زمينه شعر پارسي در حال فعاليت است و مطرح بودن در اين سايت هرچند قله شعر نيست ولي بي اهميت نشان دادن آن هم بي انصافي ست و اينگونه اظهار نظرها باعث سواستفاده هايي هم از طرف دشمنان خواهد شد كه اصلا به صلاح شعر نيست.
سوم اينكه شاعران اين سايت به هيچ عنوان در يك سطح نيستند و مثلا افرادي مثل بنده بايد ساليان سال شعر بگويند و نقد شوند و نقد كنند و درس بخوانند و تزكيه نفس كنند كه به شاعران بزرگي مثل قزوه و ديگر بزرگان اين سايت برسند و شايد سرچشمه اصلي اين بي انصافي ها هم همين توهم و نوع تفكر باشد!
در مورد اشعار اهل بيت هم از دو منظر قابل بررسي است: يكي اينكه اگر شاعري عرض ارادتي خدمت اهل بيت(ع) مي كند بدون شك اجرش محفوظ است و اهل بيت كريم ايشان را بي ستاره نخواهند گذاشت و ديگر اينكه اتفاقا در مورد اشعار به اصطلاح آييني صد در صد بايد حساسيت بيشتري براي گزينش و نقد آن به خرج داد كه دليلش هم كاملا واضح است و نياز به توضيح ندارد.
در آخر خودم و شما و ساير دوستان را به صبر و انصاف و البته تقوا دعوت مي كنم
ياعلي
رضا حاج حسینی
1392/10/18 در ساعت : 11:40:42
سلام خدمت همه ی بزرگوارانی که اظهار دغدغه کردند. بنده فکر میکنم در این سایت اولین باری باشه که بر نوشته ای نظر میگذارم، گمان کردم لازمه.
با اجازه دوستان چند تا نکته عرض میکنم:

1. از صحت و سقم گفتار دوستان اطلاعی ندارم ولی آنچه که در مورد خودم برای خودم به اثبات رسیده چیزی نیست که بعضی از دوستان بهش گمان دارند. بنده مدت زیادی نیست که مهمان این سایت شدم. و اصلا حتی کوچک ترین اطلاعی از اسامی مسئولین سایت هم ندارم چه برسد به ارتباط... ولی برخی از شعار بنده مورد لطف قرار گرفته و برگزیده شد. البته و صد البته خودم دلیل اشعار برگزیده و نابرگزیده ی خودم رو میدونم و فکر میکنم در انتخاب نشدن شعرهام اشتباهی صورت نگرفته و هوشیارانه بوده، اگرچه گاهی مورد استقبال زیاد دوستان هم قرارگرفته.
و باز صحت و سقم نظرات رو نمیدانم ولی دو نفر از آشنایان بنده هم که در این سایت هستند مطمئنم که هیچ ارتباطی ندارند ولی اشعار برگزیده ای دارند.
حداقل میتوانم ادعا کنم که موردی سراغ ندارم که مطمئن باشم با رابطه برگزیده شده باشد.

2. یک چیزی را بایستی قبول کنیم و آن اینکه خیلی چیزها را نمیدانیم. و وقتی نمیدانیم سکوت بهترین و مطمئن ترین راه حل است.
گاهی اوقات اشعاری بسیار دلنشین هستند (مخصوصا برای شاعر) و مورد تشویق بسیاری قرار بگیرد، ولی از حیث رعایت اصول و قواعد ریز فنی، شعر قابل قبولی نیست.
ممکن است در نظر دوستان خیلی مطالب دقیق فنی مورد نظر باشد که به آن توجه نداریم. معیارهای بسیاری در تشخیص عیار یک شعر دخیلند. سلامت و یکدستی زبان، عدم ضعف تالیف، استفاده صحیح و زیبا از اختیارات، جاافتادگی ردیف و قافیه، کلیشه نبودن توصیفات، پرهیز از حشو، ارتباط افقی و عمودی مصرعها و ابیات، مضمون پردازی شاعرانه، پرهیز از کلمات کم کاربرد و وزن پرکن، خلق تصاویر نو، تصویر پردازی ملموس و خیلییییی معیارهای دیگر.
بنده خیلی اوقات اشعاری رو میبینم که بسیااااار از حیث معیارهای شاعرانگی ضعیفند ولی بسیاااار مورد تحسین واقع شده اند و لذا نباید انتظار داشت که مسئول برگزیده کردن اشعار، میزان پسندیدن عمومی رو همه ی ملاک کار خود قرار دهد. اگرچه میتوان به عنوان یکی از معیارها لحاظ کرد.

در آخر صمیمانه پیشنهاد میدم بیشتر صبر کنیم و جا دارد تا وقتی مطلبی را به یقیییین نرسیدیم آنقدر خوش بینانه نگاه کنیم و بنا به دستور پیامبر اکرم ص آنقدر در ذهن حمل به نیکی کنیم و آنقدر سکوت کنیم و سکوت کنیم و سکوت کنیم که مبادا به دام تهمت گرفتار بشیم. خدایی ناکرده اگر حرف ناحقی بزنیم، ارزش هیچ شعری نمیتونه بدارزشی کارمون رو جبران کنه.

ما نسبت به همه ی دوستان ارادت ویژه داریم و امیدواریم از دستمون ناراحت نشده باشید.

تشکر
موفق باشید
آیدین ضیایی
1392/10/16 در ساعت : 8:22:44
"بياييد كمي واقع بين باشيم و محال را طلب كنيم!".
نمي خواهم با پيشفرضي چون "توهم توطئه"وارد مبحث بشوم ولي معتقدم كه براي رفع سوء تفاهمات مي بايستي به اصل قضيه غوص كرد و به يك آسيب شناسي و رفع و دفع (نه لزومن نفي) اشكال مذكور دست يافت.
ابتدا به ساكن مي بايستي به يك تحقيق جامع و ميداني اقدام شود تا صحت نقد مطروحه مسجل گردد اين همان قدم اول است كه اگر در راستاي تاييد نقد جناب گياهي پيش رفت ،در قدم بعد بايد به علت يابي و معيار و مقياسي كه مختصاتي براي انتخاب برتر شعري شده است، رسيد .اين مرحله همان مرحله ي تفكيك ضل از شمس است.اگر عيار انتخاب بر اساس معيار خاصي ادبي و هنري منطبق با ويژگي هاي تخصصي بوده باشد ،فبه المراد... در غير اين صورت و با طرح تشكيكي كه جناب گياهي مطرح و عرضه داشته اند ،به يك حيطه ي نه چندان زيبا از "انتخاب بر اساس روابط "،محدود خواهيم شد كه نه قابليت و اجر و ارزش ادبي و هنري داشته و نه از بابت اخلاقي مقبول و پسنديده است.اميدوارم كه شق اولي كه مطرح كردم ،اولويت انتخاب دوستان بوده باشد و البته نيت را هم به خير بر همين مبنا مي گذارم و توفيق دوستان را در اين راستا از پگانه ي بي همتا مسئلت دارم.
شبنم فرضی زاده
1392/10/18 در ساعت : 10:38:12
یاهو
رسول خدا (ص) فرمودند : صبر چهار شعبه دارد : اشتیاق ، هراس ، وارستگی و انتظار

همواره انسان از کسی یا کسانی انتتظار داشته که دوستشان داشته . یک بچه انتظاری راکه ازمادر خودش دارد ازیک غریبه ندارد.
همین جانب انتظاراست که گاهی گله وگلایه را نیزباعث میشود.
شرط انصاف نیست زحمات مسئولین بخش های مختلف سایت را کاملا نادیده بگیریم و تنهانیمه خالی لیوان را نگاه کنیم وحکم صادرکنیم.
ازطرفی هم باید قبول کرد که هماهنگی و گزینش و کارهای متعددی که صورت میگیرد کار ساده ای نیست . بیشک وقت زیادی هم صرف آن میشود.
وتردیدی نیست که نمیتواند صدرصدرپاسخگوباشد وانتظار همه کاربران را برآورده سازد.
سلایق و انتظارات و علایق متنوع است وگوناگون/وچه بسا گاهی درست و گاهی نادرست
این رافراموش نکنیم که چه بسیار اشعاربرگزیده که نوبل ادبی را سالها ازآن خود کرده بوده اند اکنون نیستند و بنا به دلایل مختلف که بعدها توسط منتقدین به وجود آمده از زبان ها ویادها رفته اند همان طور که تاریخ هم ثابت کرده است وازطرف دیگر چه بسیار آثار درانزوا مانده وخاک خورده و درظاهر بی ارزش حتی بعد ازمرگ آفریننده ی اثرازلای ورق های کهنه بیرون کشیده شده وکل نگاه ها را به سمت خودکشیده وسالها وقرن هاست دریادهاست حال آنکه آفریننده کار تنها روحش خبرداراست!
به همین دلیل می گویم دنیای ادبیات دنیای بیرحمی ست . فردا ادبیات تعیین خواهد کرد که چه بماند و چه برودنه فقط من وشما وما.
هرچند راه نقد وانتقاد وپیشنهاد و..باید همواره بازباشد و همگان بنا به فرموده ی بزرگان دین ومسئولین کشورباید دراین امر آزاد باشند ,که اصل امر هم همین است, اما بیاییم دراین مسئله نگاه های پشت پرده را هم که تنها منتظر یک فرصت کوچند درنظر بگیریم .
مگر نه اینکه گفته اید مایک خانواده ایم ؟مگر نه اینکه دریک خانواده ارزش های جمعی و جمع گرایی همواره اولویت دارد؟
پس چه بهتر است که عمل و گفتار وکردارمان باتامل وژرف نگری بیشتری همراه باشد.
بیشترآثارشما جناب گیاهی مورد تاییدبوده اند هرچند آثاری که نیاز به بازنگری داشته باشد هم بینشان بوده . نباید یک طرفه به قاضی رفت .
نظراتی که درقسمت غیراعضا بیان شده شایسته گنجایش دریک صفحه ادبی دریک محیط ادبی نیست.
هرچند رک !
ذات ادب وشعر بسیار بزرگ تر ومقدس تراز این حرف هاست خودشما هم به آن اشاره کرده اید.. مابا حاشیه ها کار ی نداریم .عمر حاشیه ها را همان بس که حاشیه اند!
ما باذات خود هنر وادبیات کارداریم .پس سعه صدر داشته باشید ودرصورت امکان این قسمت را حذف کنید.. این یک دستورنیست یک درخواست است .
دوستان زیادند جناب گیاهی خیلی زیاد /اما همه دوست نیستند!.
یادمان باشد زندگی خالی نیست :
مهربانی هست
سیب هست
ایمان هست
واین کافیست....


خدایا آن گونه زنده ام بدار که کسی از بودنم غمگین نشودو
چنان بمیرانم که کسی از مُردنم شادمان نشود

یانورعلی نور
نام ارسال کننده :  موافق     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
این آفت کل جامعه است یک افت فراگیر ان وقت شما ازیک سایت کوچک حرف میزنی ؟ کجای کاری برادر؟
نام ارسال کننده :  من هم     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
سلام برادرارجمندم بحث اقایان وآقازاده هاست دیگر تعجب ندارد که شما تعجب میکنید غم به دل راه ندهید به قول خودتان حق ماندنیست حرف دل همه را زدی شاعر به قول خانم وفایی زاده روز تولد شاعران را توجه کن همه ماها تاریخ تولدهایمان را دردفتر شعر ثبت کرده ایم ولی قسمت تولد فقط مال مسئولین وواقایان واقازاده هاست براستی آقای عشق ولی عصر کی خواهد امد تا جمع شود همه آنچه که می ازارد زمین را؟کی ؟ بیا بیا بیا حرف دل من وامثال منی که درپشت همین اسم های مستعار همیشه مخفی شده اییم که مبادا.... غبطه می خورم به شجاعتت افرین
نام ارسال کننده :  موافقم     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
سلام بر شما استاد گرامی ادبیات که در این سایت با اشعارتان آشنا شدم . به راستی حقیقتی را قلم زده اید. شاعری از راه رسیده اعتراض می کند ظرف کمتر از یک ماه سه اثرش برگزیده می شود معلوم نیست معیار این انتخاب چیست ؟؟؟؟؟ برای اینکه ........ ............. بماند !!!!!!!!!!!!!!!! حق جاودانه است بدونه هیچ ستاره ایی موفق و پیروز و شاعر باشید
نام ارسال کننده :  علیرضا     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
دنیای دنیای پستی شده علی جان.یابایدمقام آنچنانی داشته باشی که بشوند:مگسانندگردشیرینی-یاباید پسرعمه پسرخاله یابرادر صاحب مقام وصاحب پستی باشی-یاباید پولت ازپاروبالابرود-یاعشوه وادا واطوار بیایی که سنگ دردلشان آب شود-این ها را اگر نداری انتظار هیچ چیزی را نداشته باش ببخش که رک حرف زدم به قول نظرقبلی که داده اند :هنوزازراه نرسیده میشوند جز ستاره دارها!!!!!! سکوت کن لبهایت رابدوز!!! انشالله ظهورنزدیک است
نام ارسال کننده :  فریادی دیگر     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
علی اقای عزیز سلام .توجه کردی که به این مطلبت هیچ کدام از مسئولین سایت که حرف شما ومن وماها هم با انهاست سرنزده اند؟؟حتی جواب سوالاتت را هم که سوالات بسیاری ازماهاست نداده اند . حال اگر تعریف وتمجید وچیزدیگری بود اولین نفرسرمیزدند ونظر میگذاشتند . حال درچنین فضایی ماوشما انتظار عدالت را داریم ؟؟؟!! زهی تصور باطل زهی خیال محال خدابه خیرکند آینده ادبیات این مرز وبوم را ماکه دیگر شعرنخواهیم گذاشت شعردربسترشعورزیباست
نام ارسال کننده :  یکی ازشما     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
سلام دیدم همه جمعشون جمعه حیفم اومد منم نیام دوتا چیزخفن هم من بگم بخندین : طرف برمیداره عکس پسرکی فیگورگیرباآستین کوتاه و...توتولدشاعران ثبت میکنه اون یه پیرمرد متشخصوکه موهاشوبه تعداد تک تک تولداش تو ادب وهنر سفیدکرده ثبت نمیکنه .... توبالای راشعاربرگزیده نوشتن: اشعابرگزیده یعنی شعرهای برگزیده نه مطالب برگزیده درسته ؟ اون وقت برمیدارن یه مطلبو که فقط یه متنه و هدفش نوشابه بازکنی برا....هست میذارن ستاره دار ادم هم خندش میگیره هم گریه اش
نام ارسال کننده :  از اعضا     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آقاي محترم اميدست پاي اين حرف هاي خود بايستيد تازه اول دردسرآست غير چند نفر از اين 26 نفر خوش آمد بقيه ريسك كردند قدرشونو بدونيد // يا مهدي ادركني//
نام ارسال کننده :  از اعضا     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آقاي محترم اميدست پاي اين حرف هاي خود بايستيد تازه اول دردسرآست غير چند نفر از اين 26 نفر خوش آمد بقيه ريسك كردند قدرشونو بدونيد // يا مهدي ادركني//
نام ارسال کننده :       وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
سلام رو حرفاي خود بايستيد تازه اول دردسرآست غير چند نفر از اين 26 نفر خوش آمد بقيه ريسك كردند قدرشونو بدونيد مخصوصا عزيزاني كه با نظر انتقادم كردند سعي كنيد با اينايي كه مثل خودتون بي ستاره هستند گرم بگيريد //يك گروه تشكيل بدهيد عليه بي عدالتي و به هم ستاره بدهيد // يا مهدي ادركني//
نام ارسال کننده :       وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
سلام رو حرفاي خود بايستيد تازه اول دردسرآست غير چند نفر از اين 26 نفر خوش آمد بقيه ريسك كردند قدرشونو بدونيد مخصوصا عزيزاني كه با نظر انتقادم كردند سعي كنيد با اينايي كه مثل خودتون بي ستاره هستند گرم بگيريد //يك گروه تشكيل بدهيد عليه بي عدالتي و به هم ستاره بدهيد // يا مهدي ادركني//
نام ارسال کننده :       وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
سلام رو حرفاي خود بايستيد تازه اول دردسرآست غير چند نفر از اين 26 نفر خوش آمد بقيه ريسك كردند قدرشونو بدونيد مخصوصا عزيزاني كه با نظر انتقادم كردند سعي كنيد با اينايي كه مثل خودتون بي ستاره هستند گرم بگيريد //يك گروه تشكيل بدهيد عليه بي عدالتي و به هم ستاره بدهيد // يا مهدي ادركني//
نام ارسال کننده :   افرین به بسیجی دوران .آفریییییییییییییییییین     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین
نام ارسال کننده :  درود     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
کلامتان حق مشکل اینجاست که از شاعران همچین انتظاری نمیرود، کاش حواسمان بود که شاعر هستیم..... از وقتی که عضو این سایت شدم معنای شاعری را گم کرده ام، کاش کسی از نو برایم تعریفش کند!
نام ارسال کننده :  من هم     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
اصولا این متن با اینقدرنظر و 5سطر خوشم آمد باید برگزیده باشد ببینیم میشودیاخیر نظر جمع اینجا مهم نیست که فقط خودشانند وخودشان فقط برای خودشان بدخواه میتراشند
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
نام ارسال کننده :  طرفدار بسيجي دوران     وب سایت ارسال کننده
متن نظر :
آفرین بسیجی دوران آفرین به والله آفریییییییییییییییییییییییییییییییین بسيجي بايد شجاع باشد مثل بسيجي دوران--- اين متن بايد تكثير شود سلام بر شماي شجاع----
امین نوراللهی (فریاد)
1392/10/17 در ساعت : 17:46:32
سلام بر برادرم جناب گياهي
زياد نمي خواهم در مورد مسايلي كه در حد تخصص ناچيز بنده و دوستان همرده ام نيست صحبت كنم ولي لازم مي بينم چند نكته را نسبت به اظهاراتتان عرض كنم :
اول اينكه زير يك شعر ضعيف و سست و پرايراد را به اسم روابط انساني امضا زدن اصلا دليل موجهي نيست و چه بسا حتي با با زدن امضاهاي نادرست هم يك شاعر را به مسير انحراف بكشانيم و هم در او اين توهم را ايجاد كنيم كه شاعري بي نقص است و شعرش اثريست بسيار فاخر! كه البته به نظر بنده اينگونه امضاها نه تنها انساني نيست بلكه با توجه به عواقب آن كاملا هم غير انساني ست!
دوم اينكه اين سايت برخلاف آنچه شما و بعضي از دوستان فرموده اند به هيچ وجه سايتي معمولي نيست و در حال حاضر تاثيرگذارترين و معتبرترين سايتي ست كه در زمينه شعر پارسي در حال فعاليت است و مطرح بودن در اين سايت هرچند قله شعر نيست ولي بي اهميت نشان دادن آن هم بي انصافي ست و اينگونه اظهار نظرها باعث سواستفاده هايي هم از طرف دشمنان خواهد شد كه اصلا به صلاح شعر نيست.
سوم اينكه شاعران اين سايت به هيچ عنوان در يك سطح نيستند و مثلا افرادي مثل بنده بايد ساليان سال شعر بگويند و نقد شوند و نقد كنند و درس بخوانند و تزكيه نفس كنند كه به شاعران بزرگي مثل قزوه و ديگر بزرگان اين سايت برسند و شايد سرچشمه اصلي اين بي انصافي ها هم همين توهم و نوع تفكر باشد!
در مورد اشعار اهل بيت هم از دو منظر قابل بررسي است: يكي اينكه اگر شاعري عرض ارادتي خدمت اهل بيت(ع) مي كند بدون شك اجرش محفوظ است و اهل بيت كريم ايشان را بي ستاره نخواهند گذاشت و ديگر اينكه اتفاقا در مورد اشعار به اصطلاح آييني صد در صد بايد حساسيت بيشتري براي گزينش و نقد آن به خرج داد كه دليلش هم كاملا واضح است و نياز به توضيح ندارد.
در آخر خودم و شما و ساير دوستان را به صبر و انصاف و البته تقوا دعوت مي كنم
ياعلي



شبنم فرضی زاده
1392/10/15 در ساعت : 20:25:28
که همانا حق ماندنی ست...

علی‌رضا پیش‌بین
1392/10/15 در ساعت : 19:46:52
با سلام به جناب گیاهی ارجمند



گرچه بنده در حدی نیستم که انتظار برگزیده شدن داشته باشم؛ ولی به خاطر همین اعمال سلیقه ها خودم به خودم ستاره دادم و دفتر خود را برای اعتراض بی صدا « ستار های بی ستاره» گذاشته ام.

داود نصیری
1392/10/15 در ساعت : 23:59:5
سلام علی جان
حقا که سخن از زبان ما گفتی علی جان.
دقیقا این حس برای بنده هم هست که اشعار آدمای خاصی همیشه انتخاب میشه. البته علی جان دنیای هنر مثله اکثر عوالم دیگر بیرحمه, دلم نمیخواست اینو بگم اما این نوشته شما باروت دلم رو آتیش زد . حدود ده سالی هست که باخودم زمزمه میکنم ولی فقط یکبار جلسه شعر رفتم که اصلا از جو اونجا خوشم نیومد, یه عده آدم خاص که همیشه تو کانون توجه اند و ...
بگذریم حس درونیت کاملا برام آشناست و واقعی . باز هم شعر بگو به امیدی که اباعبدلله بهت ستاره بده اخوی که تا عالم برپاست نورش چشم همه رو خیره میکنه.
یا علی
دکتر آرزو صفایی
1392/10/15 در ساعت : 23:43:29
درود جناب گیاهی
صد در هزار حق با شماست
و مطمئن باشید از نظر من و بسیاری از بزرگواران سروده های که شما خوب و برگزیده هستند
چه بسا که بسیاری میخوانیم و خرسند از خوانش یک سروده ی نغز
پس دلتان به این خوش باشد که شما نیک مرد راه ادبیات هستید
تبعیض همه جا بوده و هست این جا مستثنی نیست
مگر نه اینکه بارها گفتیم چرا نظر 2 یا 3 نفر باید به نظر 40 نفر ارجحیت داشته باشد
مگر پاسخمان دادند؟خیر
و همچنان همان رویه ادامه دارد پس این بدان معناست
که پشیزی برای گلایه های محترمانه ما ارزش قایل نشدند
تنها راه استواری در عرصه ی ادبیات و سرافراز بودن است
پس شما بنگارید و دل به بزرگان خوش دارید که از شما به نیکی یاد خواهند کرد
یزدان پاک یارتان
علی گیاهی
1392/10/18 در ساعت : 14:4:52
سلام
ازهمه دوستان سپاسگذارم وعزیزانی که بازهم دارند پیام خصوصی میگذارند واعلام موافقت میکنند.

همه میگویند حرف دل مارو زدی اما واقعیتش دوست ندارم دراین میان به نوعی فدایی به نظر بیایم
هرچه که نوشته ام حقیقتی هایی بودکه ماه ها ست دارم لمس میکنم دراین سایت .
به هرحال اگر تندرفتم دربیان حقیقت بدون قصد بوده
حقیقت همیشه تلخ بوده وگاهی دلگیرکننده

استاد ارجمند خانم فرضی زاده دلسوزی وشخصیت وروح شما آنقدرزلال وبلند ومهربان است که حتی زشتی هارا هم زیبامیبینید .

نظرات غیراعضا(که همانااعضاهستندبااسامی مستعار)هم همان حقیقت هاست که عامیانه تر نوشته شده.

بنا به فرموده خانم فرضی زاده ازقسمت حذف اقدام کردم حذف نشد ونوشته شد "عملیات با خطا مواجه است "
فکر کنم این قسمت درتمام کاربران اشکال پیدا کرده
به محض درست شدن چشم .اطاعت امر خواهدشد.

به هرحال آنطور که همه دوستان هم تصدیق کرده اند نیاز بود این حرفها/گفتنی ها تماما گفته شد.
حال چه مقبول افتد وچه درنظر آید.
تمام
رضا حاج حسینی
1392/10/18 در ساعت : 11:40:33
سلام خدمت همه ی بزرگوارانی که اظهار دغدغه کردند. بنده فکر میکنم در این سایت اولین باری باشه که بر نوشته ای نظر میگذارم، گمان کردم لازمه.
با اجازه دوستان چند تا نکته عرض میکنم:

1. از صحت و سقم گفتار دوستان اطلاعی ندارم ولی آنچه که در مورد خودم برای خودم به اثبات رسیده چیزی نیست که بعضی از دوستان بهش گمان دارند. بنده مدت زیادی نیست که مهمان این سایت شدم. و اصلا حتی کوچک ترین اطلاعی از اسامی مسئولین سایت هم ندارم چه برسد به ارتباط... ولی برخی از شعار بنده مورد لطف قرار گرفته و برگزیده شد. البته و صد البته خودم دلیل اشعار برگزیده و نابرگزیده ی خودم رو میدونم و فکر میکنم در انتخاب نشدن شعرهام اشتباهی صورت نگرفته و هوشیارانه بوده، اگرچه گاهی مورد استقبال زیاد دوستان هم قرارگرفته.
و باز صحت و سقم نظرات رو نمیدانم ولی دو نفر از آشنایان بنده هم که در این سایت هستند مطمئنم که هیچ ارتباطی ندارند ولی اشعار برگزیده ای دارند.
حداقل میتوانم ادعا کنم که موردی سراغ ندارم که مطمئن باشم با رابطه برگزیده شده باشد.

2. یک چیزی را بایستی قبول کنیم و آن اینکه خیلی چیزها را نمیدانیم. و وقتی نمیدانیم سکوت بهترین و مطمئن ترین راه حل است.
گاهی اوقات اشعاری بسیار دلنشین هستند (مخصوصا برای شاعر) و مورد تشویق بسیاری قرار بگیرد، ولی از حیث رعایت اصول و قواعد ریز فنی، شعر قابل قبولی نیست.
ممکن است در نظر دوستان خیلی مطالب دقیق فنی مورد نظر باشد که به آن توجه نداریم. معیارهای بسیاری در تشخیص عیار یک شعر دخیلند. سلامت و یکدستی زبان، عدم ضعف تالیف، استفاده صحیح و زیبا از اختیارات، جاافتادگی ردیف و قافیه، کلیشه نبودن توصیفات، پرهیز از حشو، ارتباط افقی و عمودی مصرعها و ابیات، مضمون پردازی شاعرانه، پرهیز از کلمات کم کاربرد و وزن پرکن، خلق تصاویر نو، تصویر پردازی ملموس و خیلییییی معیارهای دیگر.
بنده خیلی اوقات اشعاری رو میبینم که بسیااااار از حیث معیارهای شاعرانگی ضعیفند ولی بسیاااار مورد تحسین واقع شده اند و لذا نباید انتظار داشت که مسئول برگزیده کردن اشعار، میزان پسندیدن عمومی رو همه ی ملاک کار خود قرار دهد. اگرچه میتوان به عنوان یکی از معیارها لحاظ کرد.

در آخر صمیمانه پیشنهاد میدم بیشتر صبر کنیم و جا دارد تا وقتی مطلبی را به یقیییین نرسیدیم آنقدر خوش بینانه نگاه کنیم و بنا به دستور پیامبر اکرم ص آنقدر در ذهن حمل به نیکی کنیم و آنقدر سکوت کنیم و سکوت کنیم و سکوت کنیم که مبادا به دام تهمت گرفتار بشیم. خدایی ناکرده اگر حرف ناحقی بزنیم، ارزش هیچ شعری نمیتونه بدارزشی کارمون رو جبران کنه.

ما نسبت به همه ی دوستان ارادت ویژه داریم و امیدواریم از دستمون ناراحت نشده باشید.

تشکر
موفق باشید
امین نوراللهی (فریاد)
1392/10/17 در ساعت : 18:29:3
سلام مجدد.اينكه حقي از شما ضايع شده يا نه يك بحث است و اينكه سايت و اساتيد آن را خفيف كنيد بحثي ديگر.متن بنده نيز خود بر اين گواه است كه بنده خودم را با استاد قزوه مقايسه نموده ام يا چيز ديگري مورد نظر بوده است!!!
يك بار ديگر متن قبلي بنده را با دقت بيشتري بخوانيد برادر
يا علي
علی گیاهی
1392/10/17 در ساعت : 18:50:12
ممنونم
ازوقتی که گذاشته اید
اول اینکه به عرض برسانم شما دوست جناب سیاهپوش هستید واصلادورازانتظار نبود این گونه جوابتان درثانی گفتنی ها را دوستان گفته اند درتایید عرایض بنده به جبهه گیری هم نیازی نیست عرض کردم که بدیهیات است /حق باشماست گفتن ومطرح کردن ندارد که بدیهیات
این که زیرشعری ضعیف هم بخواهد چند سطر خوشم آمد زده شود و به اعتقاد شما آن شعرلایق این خوشم آمدها نباشد توهینی صریح به شعور جمع است
انصاف؟؟؟؟؟
چه واژه ی غریبی
به قول دوستان انشالله که ظهور نزدیک است
حامد خلجی
1392/10/15 در ساعت : 20:49:5
سلام
درود بر جناب گیاهی عزیز
متاسفانه این اتفاقات در دنیای شعر مجازی دیده می شود و حاشیه ها باعث می شود یک کسی دیده شود و کسی که ارام و بدون سر و صدا کار خودش و می کنه اصلا دیده نمی شود بنده جناب گیاهی عزیز سری به دفتر شما زدم تعجب کردم که شما با ین همه دفتر شعر پر بار و پر خوش امد چر ا برگزیده نشدید و کسی که تازه وارد سایت شده و یک شعر در حد متوسط داره
برگزیده می شود و اگر سری به دفتر های شعری بی اندازیم کاملا متوجه می شوید
شعر وجود هر فردی می باشد واحترام گذاشتند به شعر هرکسی حالا چه سطح پایینی داشته باشه یا بالا باعث بالندگی فرد می شود سایت شاعران پارسی زبان سایت معمولی نیست به جز بنده ی حقیر همه دوستان بزرگ حضور دارند و حداقل یک بار برگزیده شدن دوستان جای دوری نمی رود
و اگر این اتفاق نیافتد باعث انتشار ندادن سروده ی این عزیزان می شود
جناب گیاهی عزیز از نظر بنده شما بهترین برگزیده هستید موفق باشد
علی گیاهی
1392/10/16 در ساعت : 19:27:39
سپاس ازحضورتان ونظر خصوصیتان جناب سیاهپوش عزیز
هرچه فرموده اید درست ومنطقی !
امافکر نمیکنید کمی خوش بینانه باقضیه برخوردکرده اید؟
عرض کردم که قضیه اصلاقسمت اشعاربرگزیده و..نیست.
باشد به فرض محال و بنا به فرمایشات شما کیفیت رامد نظر میگیریم وباز فرض براینکه بنده وامثال بنده جوابشان را گرفتندو دراین قسمت قانع شدند!!!!!

قسمت اخرین اخبار و حیات خلوت ونشریه و دانلود اسلاید ها وتاریخ تولد شاعران و ..و.. و...چه توضیحی میتواند داشته باشد که همواره گزینشی ست؟؟؟
بیایید قبول کنیم بدیهیات را

-------------------------------------
ازدوستان وشاعران متعددی هم که ازقسمت پیام خصوصی نظرداده اند وخویش را موافق وهمراه این مطلب معرفی کرده اند ممنونم!!
بهناز دهقان
1392/10/23 در ساعت : 18:5:58
والله مع الحق...
عبدالله عمیدی
1392/10/16 در ساعت : 8:48:53
سلام بر شاعر بزرگوار گیاهی عزیز
شما گرامی و عزیز نیک می دانید که شعر حقیر پایینترین است و بیشتر برای آشنایی و استفاده اینجا هستم
اما نکته ای که دوست دارم خدمت دوست عزیزم که همواره مورد لطفش بوده ام عرض کنم این است که شما با همان صداقت و ظرافت و زیبایی سرودنت بسرا و در دفتر ثبت کن و ما می خوانیم و برگزیده دل و دیده ما بوده ای و خواهی بود
و به عرض دوستان و مسئولین و متولیان سایت هم می رسانم که گاه بی دلیل و ناخودآگاه اسیر چند اسم و نوشته می شویم که یقینا آن اسامی محترم بزرگوار و لایق توجه هم هستند و زیبایی اثرشان هم دلبری می کند
اما جامع نگری به دو چیز نیازمند است کل بینی جزء نگرانه
و جزء نگری کل بینانه
به عبارت دیگر اینجا یک جامعه و جمعیت شکل گرفته و اگر همون چند نفر به تنهایی اینجا باشد سایت هیچ لذت و جاذبه ای نخواهد داشت
پس همه را باید در چارچوبی که عرض کردم دید
و صد البته بنده پون خود و نوشته های بی مقدارم را می شناسم حتی هیچ جستجویی هم نکرده ام که ببینم جایی اسمی و نشانی و... باشد
اما شما برای حفظ این جمعیت و نشاط در حرکت آن باید با تدبیری دقیق اقدام نمایید
هم از دوست عزیز گیاهی بزرگوار و هم از دست اندرکاران سایت تشکر می کنم که این امکان فراهم کرده اند و می گویند حرف هایی که باید هم گفته شود تا در دل نماند که دردآوری اش بیشتر شود.
صمد ذیفر
1392/10/16 در ساعت : 22:34:27
سلام.
درود بر دوست شاعر علی عزیز .
به فرموده ی شما آتچه ارزشمند است همین کلام گهر بار تان است .
,وقتی من می آیم شعری هرچند نالایق واندک برای امام حسین و احساس خالصم برای ائمه می نویسم شعر ازهمان ابتدای آفرینشش ستاره را میگیرد ستاره اش همان عنایت ائمه است که درمن ایجاد میشود وقلم را برمیدارم به ستاره دیگری نیاز نیست
.
شیری که پس از گریه داده شود ارزش اصلی خود را ندارد .
تا نگرید طفل کی نوشد لبن.

استاد فرزانه جناب دکتر افخمی عزیز به مطالب ارزنده ای اشاره کردند .
آینده بهترین گزینش را خواهد داشت.
دل خوش دارید به سروده های زیبا و زیباتر . من نیز بر ایتان بهترین ها دعا میکنم .
برای تایید شدن پیشنهاد میکنم در سروده هایتان از این کلمات غافل نشوید
( هرم. سیب سرخ . میوه ممنوعه . توی کوچه .. <که .. واو . در اول و آخر مصرع> .. و و )(مزاح برای لبخند علی جان)

گاهی هم اشکال سیستمی است .امروز در میان پر بازدیدترین های هفته چند سروده دیدم که یکی و دو تا خوشم آمد داشتند .. البته من بجز صفحه ی اصلی و صفحه ی اختصاصی جای دیگری سر کشی نمیکنم . بدنبال جواب کامنت یکی از سروده ها بودم.
این شعر را در صد بیت (بیست بند مخمس) اخیرا گفته ام . چند بیت تقدیم شما .
بیا بر جاه انسانی بنازیم .
به شکر لطف رحمانی بنازیم.

مباد از شعر ما قلبی خراشد.
بساط شاعری از هم بپاشد.
رذالت از تغزل دور باشد.
اگر در شعرما فضلی نباشد
نیارزد بر غزلخوانی بنازیم.

اسیر وهم دنیای مجازیم
به هر عنوان و شهرت دل نبازیم .
دگر شاعر شدیم و در فرازیم.؟!
غزل با مطلع صادق بسازیم .
به آن یک بیت عنوانی بنازیم

ملاک انصاف باشد در قضاوت .
به استدلال برهانی بنازیم.
مطهره عباسیان
1392/10/16 در ساعت : 20:20:6
سلام جناب گیاهی عزیز...
من هم مدتها پیش حرف هایی از جنس شما زدم و متهم به خیلی چیزها شدم... مهم این است که ما شهرستانی ها به همین دلخوشی اندک "خوانده شدن و دیده شدن" بسنده کنیم و زبان در کام و تیغ در نیام بگیریم تا "فردا" برایمان چه خواهد؟!

علی گیاهی
1392/10/17 در ساعت : 11:3:21
سلام خانم مطهریان عزیز
ماشهرستانی ها؟؟
همه عالم از خاک وگل خلق شدند وبه فرموده ی خود قرآن از نطفه ای بی ارزش وپست ,پس شهرستانی و غیرشهرستانی ندارد .همه انسانند وهمان خاک وگلند .کسی از چیز دیگری که خلق نشده,بزرگ کردن های اشتباهی را ماها بزرگ میکنیم
باشد که خدابزرگ کند وعزیز بدارد. .
زهرا آراسته نیا
1392/10/18 در ساعت : 0:0:17
سلام
من فکر می کنم دوستان مسئول برگزده کردن اشعار به دلیل تعداد زیاد اشعار و کم بودن فرصت ازادشان تنها به خوانش تعدادی از اشعار می پردازند و به طور قطع _ مثل همه ی آدم های دیگر و همچنین مثل خود ماها _ ابتدا اقدام به خوانش دفاتر بروز شده ی شاعران نام آشنا می کنند و همین امر است که سبب می شود گاهی شعر دیگر دوستان از زیر دستشان دربرود و آن را نبینند.
انصافا خواندن این همه شعر با وجود مشغله های بسیار زیاد این زندگی های ماشینی کار ساده ای نیست
این تنها دلیل خوش بینانه ایست که به ذهنم می رسد
علی گیاهی
1392/10/18 در ساعت : 9:27:36
سلام شاعر
ومدت هاست به همین دلایل خوش بینانه شاعران دلشان را خوش کرده اند!!!!
ابوالقاسم افخمی اردکانی
1392/10/15 در ساعت : 22:5:0
درود بر علی آقای رُک و روراست و دوست داشتنی...
بنده شخصاً تا حدودی با شما موافقم اما بطور کامل خیر چرا که خود اینحقیر با هیچیک از دست اندرکاران بزرگوار سایت هیچگونه سابقه ی آشنایی نداشته ام و چندین بار اشعار ناقابلم برگزیده شده به گونه ای که برخی اشعارم را که انتظار برگزیده شدنشان را نداشتم برگزیده شد و برخی که خیلی انتظار داشتم بشود نشد!!
باید بپذیریم که سلایق به اندازه ی اثر انگشت سبابه ی انسانها متنوع و متفاوت است ولذا برگزیده شدن یا نشدن یک شعر در سایتها و مطبوعات دلیل قطعی بر سرآمد بودن یا مردود بودن آن شعر نیست...بلکه این گذر زمان و پذیرش مردم و جامعه است که یک اثر را برجسته می کند یا به فراموشی می سپارد...
بنده هم معتقدم برخی از اشعار حضرتعالی قابلیت ستاره گرفتن در این سایت را دارد و اگر تاکنون چنین نشده قطعاً عمدی در کار نبوده و سهواً مغفول مانده است که انشاءالله با دقت نظر بیشتر کارشناسان عزیز چنین سهو هایی کمتر خواهد شد...
یادمان باشد که در طول تاریخ بسیاری از افراد موفق و مشهور که سرآمدِ دوران شده اند یک زمانی شاگرد اخراجی مدرسه یا دانشگاه، یا حتی جویای کار در یک اداره ی معمولی بوده اند و طرد شده اند!...
اما...
برقرار باشید.
سارا وفایی زاده
1392/10/16 در ساعت : 10:47:16
سلام بر جناب گیاهی بزرگوار



با شما کاملن موافقم.
من از دست اندکاران سایت حتی ممکن است بیشتر از شما شاکی باشم ولی دنیای مجازی است و کاریش هم نمی شه کرد.

نمونه های زیادی می تونم براتون مثال بزنم که نشانه ی کم مهری بعضی از دوستان است.



مثلن:

* روز تولد شاعران خاصی رو در تقویم تاریخ درج می کنند و بعضی ها رو نادیده می گیرن.



* بعضی از کامنت ها در حیات خلوت درج می شه و بعضی دیگه نه به همین خاطر سعی می کنم زیاد تو حیات خلوت کامنت نذارم که مبادا مورد بی احترامی واقع بشم.



* و اینکه شما می فرمایید بعضی ها برای اشعارشان ستاره می گیرند و بعضی دیگر که لایق هستند نه.



* و اینکه حتمن باید عکستون در سایت باشه تا مطالب دوستان در مجله سایت عنوان بشه که شاید کسی تمایلی به این کار نداشته باشه. حتی در حیات خلوت کامنت گذاشتم ولی جوابی نگرفتم!!!!



و ....

بیشتر وقتتون رو نمی گیرم چون خودتون در سایت هستید و شاهد.



یا حق.

علی اکبر مقدم
1392/10/17 در ساعت : 10:15:19
تقدیم به گیاهی عزیز (بداهه)
تو خود ستاره محضی ستاره میخواهی؟!
تو ماه کاملی و ماه پاره میخواهی؟!

تو چاره ی لب غمگین اهل این سایتی
چگونه شد که علی جان تو چاره میخواهی......؟

فدای درد دلت ٰ میکنم تو را باور
دوباره هم بفدایت دوباره میخواهی؟؟

پیاده ایم علی جان پیاده تا اخر
تو از پیاده محض استعاره میخواهی؟؟

تو خود ظریفی و اهل دلی علی عزیز
فقط برای پریدن اشاره میخواهی

قلم بزن ونویسا بمان علی جانم
برای نون و قلم استخاره میخواهی؟؟؟؟؟

ستاره های تو در اسمان چه مشهورند
سری بزن به محرم ستاره میخواهی
بازدید امروز : 2,531 | بازدید دیروز : 8,233 | بازدید کل : 122,958,924
logo-samandehi