تصحیح :
عرفان ناب یعنی :
تبارک الله احسن الخالقین
|
زیبا بود جناب موسوی زنده باشید --------------------------- متشکرم و از همراهی تان ومطالعه ی اشعارسپاسگزارم البته خوشحال می شوم از برداشت های خود هم آگاهم کنید پایدار باشید.
|
سلام استاد موسوی بسیار زیبا و دلنشین سرودید دست مریزاد و مانا باشید --------------------------------------------- درود برشما نیز کاش از برداشت های خود نیز می نوشتید چون شما نگاه دیگری به ادبیات کهن فارسی دارید سپاس
|
سلام عزيز ما و سيد ما. اين هندي فريبا كه صائبانه آغاز و بيدلانه به انجام رسيده از توصيف و توضيح خرده تلميذان مستغني است. زيبا بود. واقعا" زيبا. ممنون كه ما را به سور غزلتان خوانديد. --------------------------------------- سلام و درود سپاسگزارم ماهی هنوز... و همیشه ان شاء الله مهرتان افزون
|
درود بر قلم فصيحتان استاد *** سپاس همیشه "مژده "باشید و "مژده " بشنوید ان شاء الله
|
سلام و درود بر شما ---------------------------- سلام و درود بر شما نیز سپاسگزارم که مطالبم را دنبال می کنید " نظریه مکتب شعر دینی راهم بخوانید حق نگهدارتان
|
سلام آقای موسوی تشکرازدعوتتان..ازشعرزیبایتان ...وازنظرات ارزشمندتان استفاده کردم شاگردکوچک شما -------------------------------- سلام و درود برشما سپاسگزارم سید شریف بزرگ هستید و بزرگ زاده عزتتان برقرار یاحق!
|
درود بر شما جناب موسوی تابیده است ناز نگاهت به سرمهها مژگان شکسته توبهی حسرت کشیده را احسنت ------------ سپاس از حسن توجه تان شعر تقابل سیاهی و سپیدی و روشنی ظلمت است ، بدون این که هردو را نفی کند بلکه سعی در توصیف هردو دارد. عرفان ناب یعنی : تبار الله احسن الخالقین!
|
سلام این اولین شعری است که از شما خواندم و البته سری به دفترتان هم زدم . زیبا بود بخصوص بیت جانانه ی « شکی هنوز در دل عاجِ سپیده نیست / بشکن سکوت ، شانه ی گیسو ندیده را » . ردیف « را » ، ذهن آرام و مطمئن و شعور آگاهی می طلبد که ابیات بتوانند دلبرانه در کلیت غزل جا خوش کنند . در همین وزن و قافیه البته از کلیم و عرفی و بیدل و صائب و بعدها فروغی بسطامی شعر خوانده ام . خود نیز غزلی به همین وزن و قافیه نوشته ام و از روی تجربه عرض می کنم . به هر حال از آشنایی با شما و شعرتان به خود می بالم . اگر فرصتی دست داد سری به دفتر بنده هم بزنید بی شک نظر شما را بر سر می گذارم پاینده باشید ------------------------------- سلام و درود برشما. مایه مباهات بنده نیز خواهد بود همراهی شما ، از توجهی که به خرج داده اید سپاسگزارم. برخی از این دست سروده ها ، در حقیقت برای دفاع از سبک هندی است. این غزل جز ابیات میانی ، غزلی کوششی و ساخته و پرداخته شده است. و همان گونه که فرمودید، جا انداختن ردیف "را " بسیار مشکل است- آن هم در سبکی که مجبور به رعایت سه عالم ادراکی: معقول و محسوس و متخیل ، است. از بذل محبتتان سپاسگزارم
|