درود بر جناب انصاری نژاد گرامی
غزلی زیباست از چند جنبه بررسی می کنم:
1-تصویر سازی: اشعاری از این قبیل تصویر سازی حرف اول را می زند و شاعر در ارایه تصویر در شعر معولا با استقبال مخاطب مواجه می شود نگاه شود به تصاویر بیتهای 2 و 5(رد شدن بهار پرسینوفیکاسیون)(صد زلیخا کرشمه که جدول پازل به ریخته ادبی است)
2-.بررسی تک تک ابیات:
بیت اول:مصرع دوم ردیف حالت خواندنش خیلی عوض می شود و اگرچه ایراد خاصی نیست اما از موسیقی شعر می کاهد
بیت دوم:چقدر زیبا می شد اگر این بیت اینگونه می شد:
تقویم دیواری ات را تا آن بهارت ورق زد
وقتي نسیم از اتاقت آهسته آهسته رد شد
البته همین بیت هم خودش زیباست
بیت سوم:اشکال در تایپ داشته بی تابی ات در ست است نه بی تاب
این بیت معنی زیبایی دارد و با کل ابیات در تعامل است
بیت چهارم:بیت زیبا و کاملی است
بیت پنجم:بیت زیبا و کاملی است
بیت ششم:بیت خوبی است فقط کشکول جای ذکر نیست جای مایحتاجات درویش است.
بخش نقد: بخش نقد از ان جهت راه اندازی شده که هم باعث نگاهی عمیق تر به شعر دوستان با تجربه داشته باشد وهم کارگاهی برای جوان تر ها باشد.دوست عزیز منتقد به وازه هایی که به کار میبرد هم توجه داشته باشد.واژه ای اورده اند جناب منتقد عزیز با عنوان" پرسینوفیکاسیون" که شاید منظورشان پروسونافیکیشن باشد والبته درستش به زبانی کهما شعر میگوییم شخصیت پردازی شاید باشد.به عقیده ی این حقیر جایی که جناب پور افشار فرموده اند پازل به هم ریخته ی ادبی است،صد زلیخا کرشمه یک تصویر ناب والبته تاکیدی بر کرشمه ی زیاد با واژه ی صد شده است. در بیت ششمهم شاعر عزیز کشکول را شایدجانداری فرض کرده که می شود مشتاق باشد.