با سلام و درود علاوه بر نکات مثبت و فراگیری که توسط استاد محترم جناب ایزدی به حق شرح شده اند عرض می کنم:
:::در این بیت :
به روی ساقه ی مجروح و خشک گندم ها
دو باره خاطره بوته زار را بنویس
به علت فاصله ای که میان ساقه و گندم ها ایجاد شده تصویر منفردی از گندم ها را نیز تداعی می کند هرچند توصیف جراحت و خشکی برای ساقه گندم بکر است
به روی ساقه ی مجروح و خشک گندم ها
دو باره خاطره بوته زار را بنویس
بهتر است نسبت های توصیفی برای ساقه های گندم جابجا شود به طوری که با ساقه گندم به صورت یک ترکیب تصویری روبرو شویم مانند ) ساقه ی گندم ها ) یا ساقه های گندم ) یا) برساقه های خشک در " گندم زار" در این میان "گندم زار "
اولین ترکیبی است که به ذهن خطور می کند اما به دلیل استفاده شاعر از بوته زار در قافیه همین بیت شاعر با چالش تکرار پسوند "زار "در ترکیب سازی روبروست هرچند هدف شاعر در این بیت فراتر از یک ترکیب سازی صرف است
اینگونه دریاقت می شود که شاعر نگاه ساقه های خشک گندم در بوته زار را با رویکرد ایجاد تقابل ) پاراد وکسیکال ) در نظر داشته است و در این نگاه کاملا موفق است به خصوص که مصرع مکمل یا د آور اتش افروزی راوی در بیت سوم است و کلمه ) دوباره ( دارای کارکرد کامل و بی نظیر در خط عمودی است که پل بازگشت به این خاطره است
به اتشم بکش و در کناراین آتش
غرور زخمی یک بوته خار را بنویس
هرچند فاصله دوبیت مورد نظر :
// بیت سوم و ششم // هم اگر کوتاه تر شود بسیار بهتر خواهد بود
به جز این موارد با دیوانه وار مردن و قافیه دیوانه وار در این بیت :
و در برابرمحراب چشمت احساسی
شبیه مردن دیوانه وار را بنویس
نسبت این شبیه سازی را در ) احساس ( در یافتم اما چرایی و چگونگی ان در برابر محراب چشم نوعی تعقید در کلام است
در مجموع با غزلی امروزی سرشار از مضامین تازه در زبانی زنده و فاخر روبرو هستیم